Alkohol, cigarety, drogy a svět teenagerů jimi ovlivněný

8. května 2016 v 10:10 | Kira |  Témata týdne
Pamatujete si, o čem nám vyprávěli rodiče, když jsme byli malí? Spousta z nich se snažila varovat své milované potomky před nástrahami života a odvrácenou stranou lidské duše. Snad každý rodič by dal cokoliv za to, aby jeho dítě vyrostlo v dobrého - a hlavně šťastného - člověka.
Jenže ne vždy je tohle skutečně možné.

Dnešní doba je zvláštní.
Nemyslím si, že by návykové látky byly obvyklé jen u teenagerů této doby. Tím odlišujícím faktorem je to, že dnes se je mnoho z nich ani nesnaží skrývat - ať už jde o fotku mladé holky s cigaretou v puse nebo pár kluků, co na internetu hrdě zveřejňují svůj tekutý arzenál. Všechno je víc vidět.

Když člověk opustí základku a vrhne se na střední, čeká ho naprosto nový svět - noví lidé, nové příběhy, a mnoho nových i starých osobních démonů. Najednou se člověk zamýšlí nad tím, kde se nachází na společenském žebříčku. Všichni to znáte. On nekouří? Aha no. Hej lidi, pojďte na cígo. Pak jdem chlastat.

Lidé, kteří odmítají cokoliv z těchto věcí, to pak mají v záležitosti společenského žebříčku komplikované. Píšu to, protože jsem jedna z nich. Nevěděla jsem, čím to je. Zda to ty lidi opravdu baví, nebo je tolik trýzní představa osamělých večerů, že jdou radši do večerky sehnat nějakej chlast a následně se ztřískat.
Možná si moje malinké já opravdu odneslo něco z rodičovských přednášek, nebo mám jen zkrátka skvělý pud sebezáchovy.

Nemám potřebu tohle dělat. Nikdy jsem neměla.

Co se týče cigaret, nesnáším jejich zápach a popravdě je ani nechci zkoušet. To samé mohu říct o marihuaně. Ohledně alkoholu se mně samotné dělá špatně už při samotném požívání, takže s flaškou asi taky nebudeme kamarádi. Na drogy se mě ani ptát nemusíte. Už tak je ve světě plno svinstev.

Zvykla jsem si, že vás odmítání může poslat téměř do pekla. Když se pak lišíte, může to být i celkem osamělá cesta.
Díky tomu také zjistíte, jací lidé jsou a jak silnou mají vůli. Občas je člověk až překvapený, z kolika zajímavých lidí se vyklubou ovečky. Mnozí totiž začínají kvůli tomu, aby zapadli.
Já jsem i přes občasnou samotu nezměnila svůj přístup.

Zastávám ten názor, že bavit se dokáže člověk i bez několika promile v krvi. Není nad to, když si v pátek večer lehnu do postele s knížkou, nebo si přinesu tunu jídla, zapnu vánoční světýlka a kouknu se na film. Není nad to, když se jdu projít do lesa podívat se na západ slunce... nebo na hvězdy.
Není nad to jít s někým do kavárny a smát se a cítit se naprosto suprově. Není nad to jít do kina s kabelkou plnou jídla a kamarádkou, která vás neustále rozesmívá. Není nad to, když navštívíte antikvariát a najdete skvělou knihu. Není nad to, sedět s rodinou v obýváku a cítit vděk, že tu s nimi můžeme být. Není nad to se prostě chovat jako magor - ovšem bez pomoci návykových látek.

Moje heslo je: Žij a nech žít. Ať si lidé mého věku dělají, co chtějí. Není to moje věc. Tohle nemá být hate, spíš jen náhled na můj přístup.

Co bych řekla závěrem? V dnešním světě musí mít člověk hodně pevné vůle, aby dokázal tomu všemu říct ne. Nebude to jednoduchá cesta. Člověk někdy bude sám. Ale pak poznáte lidi, kteří to mají stejně, a pochopíte, proč jste tohle (ne)dělali.
A řešení? Řešení neexistuje. Lidi budou dál kupovat ve večerkách chlast a kouřit a pěstovat si trávu. S tím zkrátka nic neuděláme - zakázaný ovoce chutná nejlíp. Je mi to líto, ale každý si se svým životem může dělat, co jen chce.
Já v tom mám jasno.

Snad se mi jednou podaří vést ke stejnému přístupu moje děti. Doufám, že bude takových lidí víc.
 

18 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 8. května 2016 v 11:06 | Reagovat

Moc pěkný článek.
Vždycky jsem se všemu alkoholu a cigaretám vyhýbala a přesně jak píšeš - neměla jsem potřebu je vyzkoušet.
Avšak mě potkaly jisté okolnosti (viz špatná střední, která mě psychicky ničila, kolektiv, co doteď vytěsňuji atd...), které jaksi nenásilně zapříčinily, abych cigára vyzkoušela.
Nebyla jsem na nich nikdy závislá, ani teď, ale čas od času si zkrátka s přáteli zapálím a nebo se přiopiju - ale není to ze žádnýho frajerství, pouze čistě z náročných dní, kdy je toho moc a já potřebuju vypnout. Pomáhá to, jen to člověk nesmí přehnat.

2 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 8. května 2016 v 11:43 | Reagovat

[1]: Děkuji. Mně vždycky pomůže spánek, nebo když se jdu projít. Člověk se zkrátka musí nějak umět odreagovat :)

3 Amabel Amabel | Web | 8. května 2016 v 12:00 | Reagovat

Más pravdu. :)
Ja som v tom dospievajúcom veku, tiež patrila k tej "divnej" mensine, ktorá kedze nepila a nefajčila, bola spolocensky odpísana. Ale vobec mi to nevadilo :) Skor mi vadilo, že som nenasla ani jedneho jedineho cloveka mojh drruhu :)
Mladí ludia tieto veci robia preto, že majú akysi problem v sebe, ktorý chcu prehlusit, a nechcu ho pocut.. a vlastne tak to robi vacsina.. smutné, smutné... :)

Drz sa, mas moj obdiv :)

4 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 8. května 2016 v 12:11 | Reagovat

[3]: Děkuji moc :') Ráda čtu, že nejsem jediná. Nenechám se zlomit, i když je to někdy těžké. Ale přeci jen, ty těžké cesty jsou ty nejlepší :)

5 hedd hedd | Web | 8. května 2016 v 13:56 | Reagovat

Myslím si, že je nás takových většina, jen nejsme vidět, protože právě nemáme co bychom ukazovali! ;)

6 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 8. května 2016 v 14:12 | Reagovat

[5]: To je pravda :)

7 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 8. května 2016 v 17:56 | Reagovat

[5]: Souhlasím, taky mám pocit, že jsme ve většině.
Ze smradu cigaret se mi chce zvracet a marihuana mi taky nevoní, takže tohle ani neřeším.
Co se týče alkoholu, tak toho vypiju jen málo (nikdy jsem nebyla pořádně ani "v náladě") a ještě si to komplikuju spoustou zásad. Nikomu nekecám do toho, kdy si co provozuje, ale vadí mi alkohol (a tráva) na školních akcích, přijde mi to trochu jako podraz vůči učitelům (ne, nepráskám, jen mlčím a myslím si svoje).

8 TheHiddenOne TheHiddenOne | 8. května 2016 v 20:26 | Reagovat

"V ten okamžik, kdy pouliční osvětlení na náměstí vrhalo stíny na mou tvář, promluvil jsem si do duše: přec cíl každý člověk má stejný, neboť každá duše jednou skončí v chladné náruči smrti. To naše cesta životem nás odlišuje a jen na ní závisí, jedno jak dlouhá, jedno jak ji viděli ostatní. Je jen naše, abychom si ji vyšlapali k obrazu svému, abychom se radovali z každého dne a v poslední chvíli se již neobávali neodvratného konce, neboť bychom došli svou pouť šťastni. Zatnul jsem zuby svíraje ruce v pěst a odhodlal jsem se pokračovat. Už zbývalo jen pár mil, už jsem byl tak blízko. Dojdu tam, ať stojí, co to stojí, odteď se už nikdy nehodlám vzdát…"

takový lehký úryvek, který jsem dávám vlastně jen pocitově...

9 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 8. května 2016 v 21:48 | Reagovat

[7]: Souhlasím. Mám to stejně :)

[8]: Úžasný úryvek :) <3

10 Madame Luc Madame Luc | Web | 9. května 2016 v 9:52 | Reagovat

Když se nad tím zamyslím, tak už jsem různé věci vyzkoušel, ale všechno v únosné míře. Naučil jsem se pít, abych nezvracel. Cigaretu vezmu do pusy spíše společensky, než že bych to nutně potřeboval, ale někdy mi to opravdu prospěje. Marihuanu jsem taky vyzkoušel, ale od té doby jsem ji neměl. Představa diskoték,  prochlastaných večerů s hromadou lidí, kteří jsou mi cizí a očí skrytých pod oblakem kouře se mi jaksi nelíbí. Mám radši takovou tu komorní atmosféru. Lepší mi připadá pít na zahradě s pár přáteli, nezrušit se tak moc, jako ti opilí lidé, kteří nám pravidelně řvou pod okny. Asi je to všechno jenom o osobnostních prioritách. Někdy ano, někdy ne. Ale to už je asi věc jednotlivců.

Vánoční světýlka <3

11 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 9. května 2016 v 11:13 | Reagovat

[10]: Rozhodně. Všechno s mírou, kdysi jsme bydleli naproti hospodě, tak si dokážeš představit ten hluk :D
Musím uznat, že mně třeba celkem chutná ovocný pivo. To je ale tak vše, co snesu :D
Vánoční světýlka forever :3 <3

12 howtostaysingle howtostaysingle | Web | 11. května 2016 v 12:05 | Reagovat

Máš na to fajn pohled :) na střední jsem byla taky snad jediná, kdo nechlastal, cigaretu jsem v tlamě neměla dodnes, není důvod, já jsem závislá na cukru, to mi stačí, z toho pak aspoň nesmrdim :D

13 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 11. května 2016 v 20:32 | Reagovat

[12]: Závislost na cukru? :') Tak to jsme dvě <3

14 Ginger White Ginger White | Web | 24. června 2016 v 12:12 | Reagovat

Jsem ráda, že se najde někdo tak mladý, s takovými názory. :-) Já bych asi neměla co mluvit, protože cigarety mi prostě chutnají, alkohol si sem tam dám taky a obdobím drog jsem si také už prošla (jen těch lehkých naštěstí), ale díky bohu jsem si včas uvědomila, že to není správná cesta a dodnes toho lituji. :-) Buď hrdá na to, jaká jsi. Co já bych kolikrát dala za to, abych vrátila čas a pár věcí nikdy nevyzkoušela. :-D

15 May May | Web | 24. června 2016 v 12:19 | Reagovat

Povědomý. Chodíval jsem pravidelně ven se svou partou, chlastali jsme, kouřili, hulili, zkusili všechno co se dalo.. ale po pár blbejch dnech a smrti jednoho kluka z party jsem věděl že už to neni pro mě. Jak píšeš - bavit se dá i bez drog. Stačí, když se sejdou lidi, kteří jsou aspoň podobně naladění. Když to tak neni, je potřeba chlast, aby.. nevím. Asi aby bylo o čem mluvit, aby se probourala ta ostýchavost, možná. Je směšný že alkohol je legální a tráva ne, když o neštěstích způsobenejch pitím čtem pomalu denně.
Taky je fakt to, co píšeš o společenským žebříčku. Nepřipadam si kvůli abstinenci vyloučenej, ale lidi to často neberou. Mně přijde definující, že když jsem pil a kouřil tak jsem rozhodně nebyl spokojenější než teď.
Každopádně, co se týče dětí, nechal bych je ať se rozhodnout sami. Myslim že domlouvání a strašení v nich (vlastně i v nás) probudí leda zvědavost. Každej musí sám přijít na to, co je pro něj nejlepší, jediný co můžou (a měli by) udělat lidi kolem, je podpořit je ve správným rozhodnutí..

No sakra, takovej sloh.

16 K. K. | Web | 24. června 2016 v 12:31 | Reagovat

Nemám nic proti alkoholu, protože při oslavách je ho ... ne úplně třeba, ale je při nich přijatelný. Vím, po kterém chlastu se mi dělá špatně a zásadně se neopíjím do němoty, protože nerozumím tomu, jak může být někdo pyšný na to, že se ožral, poblil a to je to jediné, co si z akce z předešlého dne pamatuje. Když se jde na večírek, pařbu, akci, kamkoli, kde je možnost pít, šla bych tam proto, abych se třeba viděla s přáteli a zabavila se s nimi, pokecala a ano, i trochu popila. (Důležité je to "bych", protože nejsem člověk, který významně vyhledává společnost, pro mne je lepší kniha a příroda, nejlépe pak kniha v přírodě.) Ale k čemu mi je jít tam, abych si na druhý den nic nepamatovala? K čemu mi je se opít, aby mě druhého dne bolela hlava? K čemu se opíjet a pak se svíjet čtyři hodiny v kuse v posteli s tím, že ono to fakt ven nepůjde? (Jo, stalo se!)

Co se cigaret týče, je to závislost, které pokud se někdo zbaví, nahradí ji jinou závislostí. Já sama nekouřím žádný možný druh toho svinstva, protože rakovinu si můžu vypěstovat i jinak, když se mi bude chtít. Většina mých přátel kouří a asi jen jeden člověk, se kterým se přátelím, cigarety nikdy nezkusil. Na cigaretový kouř jsem si venku zvykla jen částečně (a v místnosti je to něco příšerného!), protože když stojím na zastávce a přijde nějaký pán s cígem v hubě, opravdu mám sto chutí mu to cígo zatípnout o čelo. Několikrát mi kamarádi nabízeli, jestli nechci cígo a párkrát jsem si říkala, že bych to mohla zkusit, ale pak jsem stejně řekla "ne". Nezkoušela jsem ani vodní dýmku, i když jsem měla možnost. Nakonec asi nemusím vyzkoušet vše.

Marjánku pěstuje každý druhý člověk, ale jsem zastánce toho, že se z ní dají dělat účinné masti proti bolesti a že by ji možná měli zlegalizovat, protože pokud má někdo rád chuť zakázaného ovoce, legalizace by mohla být odvykačka.

A celkově si myslím, že pokud někdo bere drogy, pak je bere proto, aby "tu alespoň na chvíli nebyl" a zažil něco extrémního. Ale vlastně drogy jsou přirozené, protože i bylinám se říká drogy. Úplně všechno se dá brát jako droga. A závislosti na ní se člověk zbavuje těžko a spíše přelétáním na jinou závislost.

To je můj názor.

17 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 24. června 2016 v 12:39 | Reagovat

Tak na to to nedělat nepotřebuješ vůli, ale nebýt vůl.
S námi ve škole, hlavně na základce, to ještě bylo snadný, protože tehdy tam kouřili a pili ti problémoví, ti, co měli špatné známky, ti, co pak sotva udělali učňák, prostě ti špatní, takže kvůli "zapadání do party" to tak moc nebylo. Blbý jen je, že čím starší skupina, tím míň tohle platí a děti to pak můžou vnímat jako něco co není tak špatné.

18 Teranosuke Unko Teranosuke Unko | 24. června 2016 v 12:44 | Reagovat

Tak teď jsi dokonale vystihla vše, co jsem kdy toužila sdělit. Děkuji za perfektní článek.

19 Morell Morell | Web | 24. června 2016 v 12:48 | Reagovat

Alkohol a drogy by eměly být dením chlebem, ale třeba odměnou jednou za delší čas. Nekouřím, nedroguju, ale jednou za čas si toho panáka rumu dopřeju, jednou za dlouhý čas, flaška mi vystačí tak na osm let. :-D
Ale u nás se vždy pije jen "zdravotně," tedy minimálně a jen, když je to ptořeba aby se pomohlo tělu.

20 Sonča Sonča | E-mail | Web | 24. června 2016 v 13:04 | Reagovat

Kolikrát mám pocit, že dnešní mládež jde do háje.. Už i děti na základce v ruce žmoulají nedopalky a o drogách (co jak se nazývá, co co způsobuje) vědí víc, než já za 20 let života... Já měla štěstí, že jsem se dostala na poměrně malou střední rodinného typu, kde bylo/je hodně nekuřáků... Ale bylo vidět, že kuřáci se mezi sebou znají a mnohem snáž se v prváku seznamovali a tvořili si kamarády, než my nekuřáci... Hodně mi tvrdili, že se na střední naučím kouřit.. nenaučila a ani mě do toho nikdy nikdo nenutil nebo nelákal.. Ale je fakt, že hodně dělá to, do jaký společnosti lidí se dostaneme... Myslím, že na nějakým technickým oboru na učňáku do toho člověk spadne asi snáz.. :) :D

21 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 24. června 2016 v 13:11 | Reagovat

"Lidé, kteří odmítají cokoliv z těchto věcí, to pak mají v záležitosti společenského žebříčku komplikované"- haha, zlá společnost nás odmítá. Bééé. Další sněhová vločka.

Nenapadlo tě, že to nemusí být společností, ale tvým nesmyslným postojem k tomuhle smyšlenému systému? Aneb chlastat jak hovado tě na společenským žebříčku fakt nevynese, stejně jako tě z něj neshodí to, že nepiješ.

22 Kiara Kiara | E-mail | Web | 24. června 2016 v 13:22 | Reagovat

Nijak mě nelákají žádné návykové látky, dyť já nepiju ani kafe :D Každopádně dokud mi nikdo nic nevnucuje, je jeho věc, že si ničí život. Pokud se tedy jedná už o svéprávného člověka, který zná rizika. Přece jenom většina puberťáků si myslí, že budou žít věčně a naprosto kašlou na nějaké selhání jater nebo rakovinu plic ^^

23 Lany Lany | Web | 24. června 2016 v 13:27 | Reagovat

Tento článok mi vyčaril úsmev na tvári a som veľmi rada, že sa dostal na hlavnú stránku blogu. Súhlasím s každou tvojou vetou a mám na to rovnaký názor ako ty. Dnešné deti začínajú už od veľmi mladého veku s alkoholom či cigaretami bez toho aby si uvedomovali, že tým škodia sebe aj svojmu okoliu, lebo v budúcnosti na tom môžu byť závislí a skaziť si tým život.
Mám 17 rokov a ešte som  nebola poriadne opitá, aj ked' s alkoholom už nejaké skúsenosti mám a skôr sa mu radšej vyhýbam. Cigarety som skúsila ale skoro som sa pri nich zadusila a vtedy som si povedala, toto svinstvo už nikdy viac.
Krásny článok, podľa mňa by si ho určite malo prečítať veľa mladých ľudí, ktorí robia takéto hlúposti, lebo aj takí sa na blogu nájdu. :-)

24 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 24. června 2016 v 13:51 | Reagovat

Miluju to heslo, které jsi napsala a myslím si, že nic můj přístup ke společnosti nevystihuje víc, než tohle.
Co si budeme povídat - taky jsem si prošla pubertou - zkusila jsem kouření, párkrát jsem byla i na mol .. Myslím si, že "experimenty" k tomuto období patří. Horší je, když už si to člověk "vyzkouší", udělá si vlastní názor a ostatní, "aby nevypadali blbě" se mu akorát smějí. Taky to nechápu a ani to pochopit nehodlám. Naučila jsem se, že takto s lidma někam jdu, když jdou zapálit, já pohlídám tašky. Aspoň se ukáží solidární jedinci, kteří si tu cigaretku odpustí, nebo ji odloží na cestu domů, a zůstanou se mnou.
Článek se mi velice líbil, kdyby se tohle nalilo do paličky většině mladistvým, život by byl ráj :).

25 Tori.U Tori.U | Web | 24. června 2016 v 14:08 | Reagovat

V životě jsem neměla v puse cigaretu a ani o to nestojím. Mám strach, že se zakuckám, protože sama vím, jaký problém mi dělá byť jen obláček kouře.
Přiznávám - čas od času se něčeho napiju - víno, cider. Většinou tak jednu sklenku, někdy večer, když si doma s mámou sedneme na pokec.
Já sama nevím o nikom z mého okolí, kdo hulí. Abych pravdu řekla, v našem kolektivu je toto téma docela passé, nepřijde mě, že bychom se o tom takhle napřímo bavili.

26 ČAPILO ČAPILO | Web | 24. června 2016 v 14:15 | Reagovat

V životě jsem se neopil. V životě jsem nezkusil trávu ani jinou drogu. V životě jsem nezkusil cigaretu. A je mi 19. Kvůli tomu jsem neoblíbený, nepolíbený a nikdo mě nemá rád. Jsem pořád sám, nedokážu najít spřízněnou duši. Jsem rád, že někdo jako ty existuje. Jenže zaručuji ti, že kdybys mě poznala, tak ani ty bys se mnou nechtěla mít nic společnýho. Jsem monstrum prohnilé zevnitř i zvenku.

27 Cuzan (i když mi tak už skoro nikdo neříká) Cuzan (i když mi tak už skoro nikdo neříká) | Web | 24. června 2016 v 14:17 | Reagovat

Z mého pohledu máš prostě zdravý náhled na svět, na sebe a víš, co pro Tebe je a není dobrý. Jen tak dál, takový přístup je bezva a máš můj obdiv, že dokážeš čelit i společenskému tlaku!

28 Sayuri Sayuri | Web | 24. června 2016 v 14:41 | Reagovat

Naprosto s tebou súhlasím. Každý nech si robí čo chce, je to jeho život. Len potom nech od iných nečaká ľútosť. Ja osobne ani nepijem, ani nefajčím, ani nefetujem. Nikdy som taká nebola a verím, že ani nebudem. Ale ako vravíš, je to trnistá cesta byť v dnešnej spoločnosti tak veľmi iný.

29 Eleanor Eleanor | E-mail | Web | 24. června 2016 v 14:55 | Reagovat

Pěkně napsané. Také jsem odolávala a dodnes prakticky nepiji, nicméně dnes už nejsem jen divný outsider jako na střední, ale jsem i užitečná - jako řidič, když pak chtějí rozvážet domů :D

30 higurashi-tym-cikady higurashi-tym-cikady | E-mail | Web | 24. června 2016 v 14:58 | Reagovat

Já jsem zatvrzelá abstinentka alkoholu i jiných drog a nikdy bych se k jejich konzumaci nesnížila. Alkohol mne odradí už svým nechutným zápachem, takže ani nepotřebuji ochutnávat, abych zjistila, co za jed a špínu to je.

31 Kira Curatio Kira Curatio | 24. června 2016 v 15:12 | Reagovat

[14]: Moc děkuji :)

[15]: S těmi dětmi máš pravdu, nemá cenu se do toho tolik obouvat. Každý si to musí sám v sobě urovnat :)

[16]: Hezké vyjádření :) Není to, že bych brojila proti alkoholu a dělala protesty před radnicí. Chápu, že v rozumné míře nemusí uškodit. Co se týče marihuany, ano, mastičky z ní jsou opravdu zázračné. Závislost jako taková může být na cokoliv, to máš pravdu. Děkuji za komentář :)

[17]: Je to hlavně o tom, kam se člověk dostane :) Když si člověk zachová chladnou hlavu a ví, co chce, jde se tomu vyhnout :)

[18]: Jsem šťastná, že se ti článek líbil! ♥

[19]: Jo jo, to u nás v rodině, převážně na Slovenské polovině, si taky občas dají panáka na zdraví, chápu to :)

[20]: To rozhodně.. ale i na gymplu je poměrně dost kuřáků. Ale znám lidi, kteří to zkoušet nechtějí a nebudou. Je to fajn, znát lidi se stejným přístupem :)

[21]: Nebylo to myšleno tak, že jakmile člověk nekouří a nepije, je hned loser a odpad společnosti. Lidé, kteří to mají v hlavě srovnané mě za to přeci neodsoudí :) Spíš jsem to myslela obecně kvůli té střední, kde se člověk pohybuje mezi větším množstvím těchto lidí a pak je pro něj například těžší najít někoho, kdo to má stejně. Děkuji za komentář, nad kterým jsem se mohla zamyslet, příště to víc rozepíšu :)

[22]: Ani já kafi neholduju, z nějakého důvodu je mi po něm špatně.

[23]: Moc mě těší, že se článek líbil! Dokonce jsme i skoro stejně staré :) I kdyby se k tomu ale někdo dostal, myslím, že si to stejně musí v hlavě srovnat sám. Každopádně děkuji za podporu! ♥

[24]: Děkuji! ♥ Samozřejmě, že snad každý to někdy v životě zkusí. Otázkou ale je, kdo je pak schopný to udržet ve zdravé míře.

[25]: To jsi docela šťastný člověk. Často jde o to, mezi jakými lidmi se člověk objeví.

[26]: Věděla jsem. že se zase ozveš se svým beznadějným komentářem! Jako holka prokletá vírou v dobré konce ti můžu jen říct, že to jednou dobře dopadne! :D :) ♥

[27]: Hrozně moc děkuji za krásný komentář! ♥

[28]: Má to i své výhody, i když je to někdy těžké :) Jen tak dál!

[29]: Můžeš si začít nárokovat nějakou tu částku a hned je přivýdělek na světě! :D :) Alespoň máš jistotu, že se známí neřítí domů autem v podnapilém stavu :)

[30]: Zajímalo by mě, jestli jsi někdy slyšela o Straight Edge? :)

32 Liška Liška | Web | 24. června 2016 v 16:14 | Reagovat

Ono to snad ty týnejdžri v dospělosti přejde nebo postupně bude přecházet - znám to z vlastní zkušenosti ˝stačí mi vědomí, že můžu˝. V tom pubertálním věku je to pro ně atraktivní zábava, ale hodně se za to zapříčila dnešní doba, média, osobnosti a trendy vymývající mozky apod. Proto se to rozmohlo a obrátilo. Dřív byli outsideři a dnes je to naopak. Hrdě s cígem za uchem v pravačce flašku rumu v levačce ajfona a je to frajer, haha.

33 Heaven Heaven | Web | 24. června 2016 v 16:38 | Reagovat

Obdivuju tě, že máš tak silnou vůli a nezměníš svůj názor. Já si osobně nemyslím, že by byl alkohol tak špatná věc, jen se musí užívat s mírou. Prvně jsem byla trochu více v náladě až po osmnácti a nechápu ty děcka, co chlastají ve 13,14 jenom proto, že je to strašně cool. Vím o sobě, že toho může vypít víc než moji kamarádi a dokážu se ovládat, nejsem jako utržená ze řetězu, jenom mám dobrou náladu. Jsem sice už plnoletá, ale ani jsem nikdy alkohol nekupovala, popravdě, ani mně nenapadne jít do obchodu a koupit si pivo (hlavně pivo ani moc nepiju :D). Nepiju proto, abych se někde předvedla - prostě jenom v rámci společnosti. Třeba před 2 lety b mně nic takového ani nenapadlo a to už jsou z některých i alkoholici :D Cigarety jsem zkoušela, ale nikdy nechápu, co na tom kdo vidí, akorát to ničí zdraví a leze do peněz.

34 Purp Purp | 24. června 2016 v 17:11 | Reagovat

Mám uplně stejný názor ! Nikdy mě kouření ani alkohol nelákal. A jsem jedna z mála. Naštěstí to mezi kamarády nemám tak hrozné, neposmívají se mi ani mi nenadávají. Maximálně se mě zeptají jestli to nechci taky zkusit. A i přes to jsem v kolektivu docela oblíbená. Vždycky jsem byla a i přes tohle pořád jsem. Takže se opravdu nebojte, že když nebudete jako ostatní tak budete odstrčení. Na tom jak jste oblíbení opravdu nemá vliv jen tohle :-) I když je pravda, že asi záleží na lidech. Jsem opravdu ráda za svoje kamarády a chápu, že nějací lidé to můžou mít těžší :-(

35 jenny-louise jenny-louise | 24. června 2016 v 17:15 | Reagovat

Popravdě jsem taky nikdy nepochopila, jak někdo může kouřit. Já to třeba vůbec nemůžu dýchat - pokaždé, když jdu kolem nějakého kuřáka, musím zadržet dech. Je to asi divný, ale mně to vyhovuje mnohem víc, než vdechnout ty smradlavé hnusy.

36 Adina Adina | Web | 24. června 2016 v 17:19 | Reagovat

Jsem ti v některých věcech dost podobná. Už jsem tedy starší (užívám si radost vysokoškolského života), ale když jsem byla na střední tak jsem taky neměla potřebu nějak přehnaně pít alkohol, kouřit cigarety nebo marihuanu a provádět jiné "drsné" věci.
Je to celé jen o tom, s jakými lidmi se stýkáš. Když máš partu, co pálí jednu od druhé, tak je těžké být nekuřákem, stejně tak s alkoholem a drogami. Když jsi mezi lidmi co žijou i bez toho, nemáš problém se těm věcem taky vyhnout.

37 Kaččííí Kaččííí | 24. června 2016 v 17:29 | Reagovat

Ahoj, pěkně napsaný článek. Jsem na tom stejně. Cigarety jsem nikdy nevyzkoušela a ani mě to nějak nelákalo. Spousta lidí mi říkala jestli si nechci zapálit ? Všem jsem to odmítala a budu pořád. Je to drahý a nezdraví, tak proč to zkoušet a začínat s takovým svinstvem. Já jsi radši koupím čokoládu. :-) Alkohol taky není můj kamarád. Jako malá jsem dědovi upíjela pivo. Když mi bylo 18 let, tak mi nalili na přípitek nějaký alkohol jahůdka se to jmenovalo. Vypila jsem to, ale nechutnalo mi to. V práci jsme si připíjeli na Silvestra, tak jsem si dvakrát lokla a zbytek sektu jsme vylila do dřezu. Nechutná mi to a neláká mě s tím začínat. A drogy to už vůbec. Hodně lidí se ptá proč nekouřím a nepiji alkohol. Prostě to k životu nepotřebujeme, tak proč si tím kazit a zkracovat život. Ahoj Kaččííí

38 extras-diary extras-diary | E-mail | Web | 24. června 2016 v 19:02 | Reagovat

Já jsem hrozně ráda, že je ještě někdo takový, jako já. Naše třída je přesně taková, jak jsi popsala - alkohol, cigarety atd. Já se k tomu ale (snad) nikdy nesnížím a také doufám, že ani moje děti :)

39 Broken girl Broken girl | Web | 24. června 2016 v 19:20 | Reagovat

Já bych třeba cigaretu v životě do pusy nedala, ale s tím alkoholem to znám ;) Stačí si pustit instagram jakéhokoliv prváka od nás ze školy a člověk by se až divil, čeho jsou někteří schopní...

40 I am Jane I am Jane | Web | 24. června 2016 v 19:59 | Reagovat

Já jsem se kdysy moooc divila že už třeba třináctiletí pijou tvrdý alkohol O_O ale tedˇ už mě takový zprávy nepřekvapujou, ale nejdou mi pořád na rozum :-? .

41 R. R. | Web | 24. června 2016 v 20:29 | Reagovat

vždycky mě to tak jaksi podráždí, když někdo říká tyhle věci... jako kdybych byla něco míň proto, že se napiju, že si zakouřím a tak. ono to není tak černobílý, stejně jako cokoliv dalšího, protože ano, překvapivě i někdo, kdo rád pije, může rád chodit do kavárny a mít se fajn i bez chlastu. ono dát si víno z člověka hned alkoholika nedělá :) nechci to nijak obhajovat, jen prostě nemám ráda ten zarytej názor, že pít znamená hned se opít a chovat jako kretén a fotit si selfíčka na každou sociální síť co existuje.
na druhou stranu, nevidím to úplně stejně jako ty, většina lidí co znám kouřením, trávou a alkoholem opovrhuje podobně jako ty a evidentně většina lidí tady, takže bych to neviděla tak černě :D :)

42 Natálie Natálie | Web | 24. června 2016 v 21:21 | Reagovat

souhlasím s tebou.. jsem taky tím člověkem.. znala bych tak spoustu lidí, kdybych kouřila, ale nestojí mi to za to..

43 Snílek. Snílek. | Web | 24. června 2016 v 22:16 | Reagovat

K cigaretám jsem se dostal na základce, tak nějak abych zapadnul do party, naavíc mě to i lákalo zkusit. Bylo to, jak se říká, zakázaný ovoce. A to nejvíc chutná.
Teď mám spíš chuť se lišit. Přes tu střední školu člověk pozná hodně novejch věcí. Každej máme ale jinej pohled na věc. Navíc, všechny tyhle sračky jak ty tu popisuješ, tak jsou skoro všude. Tomu se nevyhneš :)

44 STIAK STIAK | E-mail | Web | 25. června 2016 v 0:07 | Reagovat

Asi jsem právě našla člověka s naprosto stejným názorem qwwq

Článek se mi hrozně líbil už jenom v tom, ŽE TO JE PROSTĚ PRAVDA, že tohle je prostě realita.

Tleskám ^^

45 Angie. Angie. | Web | 25. června 2016 v 0:40 | Reagovat

A já doufám, že ti tenhle přístup i zůstane, protože je to podle mě jedině dobře. Ve chvílích, jako jsou tyhle, člověk opravdu pozná ty pravé přátele, se kterými stojí za to ten čas trávit, protože se s nima dokáže dobře bavit i bez toho, aby se někde zchlastali. Respektive alespoň já to tak mám. A mám štěstí, že moji přátelé nejsou nijak zvláštní kaliči, asi jsem je našla i díky tomu, že já taková nejsem. Opila jsem se pořádně jednou v životě (ano, piju alkohol, příležitostně, ale ne proto, abych se opila do němoty), trávu jsem taky zkusila jednou, cigarety víckrát, ale nijak mě to neuchvátilo, ani jedno z toho. Na co se opíjet, když se pak člověk ráno klátí u mísy? A já hlavně nenávidím ten pocit, že nad sebou nemám kontrolu, že mě něco nutí nad sebou nemít kontrolu... a od 18. narozenin se v podstatě nejsem schopná opít, protože mám prostě hladinku a přes tu nejdu, protože vím, že bych neměla tu kontrolu a bylo by mi akorát zle.

Nikdy jsem nechápala, co mají lidé na tom jít se v pátek večer ožrat. Já nejraději trávím svůj čas po kavárnách, v kinech nebo někde venku, a když není alkohol? No a co? To vážně potřebuju alkohol, abych se bavila? Když to tak lidé mají, tak si myslím, že je to spíš docela smutné než cokoliv jiného. Neříkám, že si někdy nesednu s pár lidma na vínko, ale není to prostě takové to teenagerské vyvádění. Které jsem já ale vlastně ani neprožila. Jsem tak asi vychovaná, částečně, asi i proto, že můj brácha byl hovado během puberty, takže já jsem nechtěla mámě přidělávat další starosti... a asi prostě hlavně proto, že to nemám v povaze. Byla jsem v tvém věku v tomhle ohledu stejná jako ty a myslím si, že díky tomu jsou moje přátelství s lidmi i hlubší, než třeba těch kaličů. A sama se necítím, teď už ne. Nikdo už na mě nekouká skrz prsty, že nekouřím/nepiju/necokoliv... Tohle období záhy poleví... u některých možná ne, ale s lidmi, kteří tě odsuzují za to, že nepiješ a nekouříš? Tak s těmi radši nemít nic společného :D

46 Bēstia Bēstia | E-mail | Web | 25. června 2016 v 8:47 | Reagovat

Osobně jsem začala pít alkohol někdy v sedmnácti, nabídnutý mým vlastním otcem, se kterým si občas zajdeme na pivo, nebo na skleničku. Což je fajn, ale když se mě někdo zeptá, co si dám, stejně většinou zvolím nějaké nealko. Na druhou stranu, díky otci jsem se naučila, že alkohol nemusí být nepřítel a neovládne mě, pokud nechci. Zjistila jsem v bezpečném prostředí, zda chci nebo nechci s něčím takovým mít co společného, v kruhu rodiny jsem přišla na to, co dělá alkohol s lidmi, kteří se mu poddávají. A ke svému otci mám respekt, protože mi dokázal dát tuhle cennou lekci bez ohledu na vlastní hrdost... ;) A tak se občas napiju, ale znám svou míru a záleží na společnosti, která mě obklopuje :).
Jednou jsem si potáhla z cigarety, nic to se mnou neudělalo, zjistila jsem, že je to naprosto nudné, nijak to vlastně nechutná a akorát to smrdí, ale musela jsem to zkusit, abych mohla všem zatraceným kuřákům říct, že na té jejich závislosti nic není. Do té doby jsem jen tipovala a nemohla si být jistá svými argumenty... ale chápu, proč to ti lidé dělají, neb někteří očividně neznají jiný způsob, jak se zastavit a uvolnit ;).

47 sw sw | Web | 25. června 2016 v 11:01 | Reagovat

No jistě, jistě. Ale jak píšeš - bylo to tady a bude stále. Osobně příliš nechápu jedince, kteří přijdou někam na akci (zábava v plném proudu) stoupnou si doprostřed a začnou: já jsem tak sám, jsem jediný chudák tady, co nepije, fňuk,fňuk. Tak si jdi sednout do kavárny za lidmi tobě blízkými a nemoralizuj, že tady se chlastá...

48 Sky Sky | Web | 25. června 2016 v 12:39 | Reagovat

Nuž, čo sa toho odmietania "čudákov" týka, každá minca má dve strany a taká moja osobná skúsenosť je, že nech sa človek sebeväčšmi snaží zapadnúť úplne sa to nikdy nikomuvnepodarí, takmer každý má totiž svojho strašiaka v skrini, svojich neprajníkov, jednoducho ľudí, ktorí v človeku vždy objavia chybu, niečo čo by mohli kritizovať (pravdaže za jeho chrbtom). Nuž a bez ilúzii ani tí "čistí" nie súbez viny, kým na tých závislákov hľadia s odporom, alebo sa od nich dištancujú. Ja osobne som už pohŕdanie mojou osobou zažila ako od závislákov, tak aj od čistých.

Tu len ide o to naučiť sa nebrať si k srdcu všetko, iste aj kritika je dobrá v procese sebazlepšovania no treba poznať hranicu nakoľko si ju treba pripúšťať.

Každopádne je zaujímavé ako ľudia dokážu škatuľkovať druhých. Niečo je čierne a niečo biele. No čo ak by som sa priznala, že patrím k tým čiernobielym? :-) (No hate)

No a žiaľ mnohích ovplyvnili aj okolnosti. Nie každý je totiž rovnako silný ako napriklad ty a tebe podobní, že navzdory nesúhlasu okolia sa im aj tak nepoddávate. Sú aj tí, ktorých "vychovala ulica" ale tak naozaj, teraz nemám na mysli tých pseudo gangsterov. Nie každý má to šťastie mať milujúcich rodičov, ktorí sa starajú o to, kde sa ich decko túla a učia ich určitým hodnktám. Iná vec je finančná situácia a zlé sebaohodnotenie. Často ak niekto nemá peniaze tak sa zdržiava v takých kruhoch, ostatne väčšina sa zdržiava vo svojich kruhoch, alebo ak príliš často počuje od dôležitých ľudí (rodina, blízky, učitelia), že je to neschopný babrák, tak tomu žial aj uveria. Slovom niektorí proste uveria, že na to nemajú a to je to najhoršie.
V živote som sa medzi iným naučila aj to, že pre mňa najdôležitejšie nie je fyzická zdatnosť, obľúbenosť, krása a dokonca ani vedomosti, ale práve vytrvalosť šmrncnutá štipkou snílkovstva.(okej, okej grammar nazis,len ma prosím neukameňujte)
Snílkovstvo aby človek mal nejaké sny a túžby a vytrvalosť aby sa ich aj navzdory okolnostiam snažil dosiahnuť.

Každopádne sa mi text pod upozornením, že neide o hate, veľmi páči. (Pravda až na malé detaily :-D )

[47]: RE sw: Trochu drsné, ale úplne zabité. :-D To mi pripomína niektorých vegánov.

49 Abstinent I. Abstinent I. | E-mail | 25. června 2016 v 12:48 | Reagovat

Už dlouho se mi nestalo, že bych na jednom blogu strávil tolik času. Ovšem musím uznat, že píšeš nejen na velmi vysoké úrovni a čtivě, ale i smysluplně. A když tak nad tím přemýšlím - možná největším problémem nás, kteří nejen nepijeme a nekouříme, ale dokonce si to dovolujeme i odmítat, je skutečnost, že se nijak nesdružujeme, ba se ani navzájem nevyhledáváme. Vždyť nakonec by alkohol byl možná menším problémem, kdyby nesouvisel s tím, že se všichni okolo tebe jdou opít (nebo přinejmenším "na jedno"). S tím skutečně - bohužel - asi moc nezmůžeme. Ale můžeme vytvořit totéž, vlastní skupiny spřízněných lidí, které jdou na jedno (cappuccino) nebo se jdou opít (limonádou). Já bych za to byl moc rád. I když osobně znám jenom jednoho dalšího a jednu další, oba více než 100 km ode mě (i od sebe :D ), oba starší. Takže pokračuj v tom, co děláš, protože to děláš dobře. A kdybys snad někdy chtěla zajít "na jedno" (cappuccino), třeba i s dalšími z těchto komentářů, dej vědět. Pokud to zase nebude stovky kilometrů, rád dorazím ;-) Do té doby budu doufat, že v aktualizovaném profilu, který slibuješ na svém blogu, zveřejníš i město ;-)

50 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 25. června 2016 v 12:56 | Reagovat

[32]: Bohužel, no :/

[33]: Děkuji, snažím se :)

[34]: Ámen! <3

[35]: Chápu :)

[37]: Hezký přístup <3

[38]: Přeji hodně štěstí a ať zůstaneš taková, jaká chceš být :)

[39]: Přesně tak :/

[40]: Je to smutný, ale je to tak.

[41]: Jak říkám, ať si každý dělá co chce, já tu ale mluvím o extrémních případech. Když to lidé umí využívat s mírou, je to jejich věc :) Každý na to má nějaký názor :)

[42]: :)

[43]: To máš pravdu.. je to všude :)

[44]: Hrozně moc děkuji za komentář  <3

[45]: Mám to stejně, představa ztráty sebekontroly a zvracení po ránu mě opravdu neláká :D

[46]: Je dobře, že tě to táta naučil - lepší, než abys vyvedla nějakou kravinu kvůli tomu, že neznáš svoje meze. Zkrátka všeho s mírou :)

[47]: To je docela vtipná představa :D Díky za názor.

51 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 25. června 2016 v 13:02 | Reagovat

[48]: Opravdu to nebyl hate :) Každý to má jinak a jsem ráda, když se se mnou můžou lidé podělit o názor. Děkuji za komentář :)

[49]: Děkuji za krásný komentář, slibuji, že se brzy vrhnu na ten profil a dám ti vědět! <3

52 Tanhaya/Fanynka witch Tanhaya/Fanynka witch | Web | 25. června 2016 v 13:14 | Reagovat

Já sice jeste nejsem na střední, ale musím přiznat, že drogy(podle mě fakt hnus), alkohol(mi nechutná, radši pijí džus:D) a cigarety(z těch se mi chce zvracet, jen když to cítím), takže mě tyto veci vůbec neberou...
Je pravda, ze proto, že na školních výletech nehraju flašku(ůkoly typu:líbej toho a toho, mě neberou), jsem trochu vyčlenéna z kolektivu, ale fajn je, že většina lidi z me třídy mě chápe a flašku nehraje asi 10lidi, takže takových jak já je tam víc.
Jinak hezky clanek

53 Anett Anett | E-mail | Web | 25. června 2016 v 15:14 | Reagovat

Moc pěkný článek. Jsi fajn dívka a vyroste z tebe určitě super dospělý člověk, možná i rodič. :-) Jsem ráda, že je na světě někdo, kdo tohle všechno nemá zapotřebí! Na místě tvých rodičů bych byla moc hrdá, jsi opravdu skvělá. :-)

54 Blink Blink | E-mail | Web | 25. června 2016 v 18:24 | Reagovat

Tak s tímhle opravdu nemůžu souhlasit.
Chápu a respektuju tvoje názory nepít a nekouřit. To je každého věc a je pravda, že spousta mladistvích se v tomto ohledu opravdu chová jako pitomci a ovce.

Nicméně zdůvodňovat si to, že člověk nezapadá do kolektivu, že je osamělý  a podobně jak to píšeš tím, že je to z důvodu že nepiješ a nekouříš jako ostatní mi přijde opravdu hloupé. Vážně si myslíš že to je ten důvod? Myslíš si že lidé, kteří kouří a pijou nejsou nikdy sami? Že jsou tak automaticky členy nějakého pitomého kolektivu?

Házíš všechny lidi do jednoho pytle a to se mi nelíbí. To že někdo kouří ještě neznamená, že to dělá aby zapadl. To že někdo pije ještě něznamená že v jednom kuse chlastá s kamarády, nikdy si nečte knížku a nechodí do přírody...

Názry, které tu prezentuješ mi popravdě přijdou naprosto zcestné. Z tohotu článku přímo čiší jakási povýšenost. Já jsem ta nejlepší, protože nejsem část stáda. To si chcemem myslet všichni, že? Bohužel, svět není tak černobílý a není fér všechny ostatní lidi házet do jedný škatulky.

V

55 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 25. června 2016 v 18:58 | Reagovat

[52]: Děkuji :)

[53]: Moc děkuji za hezký komentář :)

[54]: Hlavní myšlenka, kterou jsem chtěla vyjádřit, je, že šťastný a spokojený může být člověk i bez alkoholu a cigaret. Nikoho neškatulkuji a je pravda, že se občas cítím sama. Nenavážím se do těch, co to dělají, zároveň mám ale radost, že jsou lidé, kteří to cítí stejně jako já.
Díky za zajímavý komentář :)

56 Cindy Cindy | 25. června 2016 v 19:13 | Reagovat

Skvělý článek <3 Naprosto se s tím ztotožňuji - jsem abstinentka co se týče všech návykových látek, už jenom z důvodu, že jsem viděla co to s lidma udělá a naprosto to nesnáším. Moji kamarádi běžně pořádají oslavy, kde se všichni sejdou z účelem se totálně opít. Nechodím tam a pořád jsme kamarádi. Prostě jsem jim řekla ať chápou, že já s nima pít nebudu. Naštěstí jsou v tomhle tolerantní, ale chápu, že někdo takové štěstí mít nemusí a to mě hrozně mrzí.

57 Nobody Nobody | Web | 25. června 2016 v 19:24 | Reagovat

já nevim, mě osobně příjde, že se tohle šíleně přeceňuje.
Já osobně, sama třeba taky nekouřím a nikdy jsem to nedělala ale nikdy jsem se nesetkala s ňákym nepříjemnym přístupem. Nevim jestli kolem sebe prostě nemám jenom samý idioty, že se nestalo nikdy nic takovýho jako "ty nekoušís? Aha...", spíš, abych pravdu řekla, čím víc mi je, tím víc pozitivní a """"obdivující""""ty reakce vlastně jsou. S alkoholem jsem to měla vždycky trošku jinak než ty, ale taky nejsem z party, co celej víkend tráví na laviččce a jejich svět a zdroj zábavy je levnej božkov, ale když jsem v baru, ráda si skleničku dám. Občas. Jednou za měsíc, dva, tři. A nepříjde mi to v tomhle množství nijak závažný.

(PS, taky nechápu jak někdo přes to jak ty cigára SMRDĚJ může vůbec začít. fakt nechápu!!!! :-D )

58 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 25. června 2016 v 19:33 | Reagovat

[56]: To je skvělý, že jsou tví přátelé tolerantní <3 Děkuji za komentář!

[57]: Chápu, zkrátka jak jsem zmiňovala v komentářích - všeho s mírou! :)

59 >Victoria < >Victoria < | 25. června 2016 v 20:14 | Reagovat

Úžasný článek! Už jsem si připadala jediná. Zdá se mi že se vůbec celá věková  hranice požívání návykových látek posunuje mnohem níž, než by měla. Docela běžně se mi stává že spolužákovi ze základky vypadnou z tašky cigarety apod. Snažím se podle toho nesoudit lidi,(tedy kromě slabé vůle)ale někdy je to opravdu těžké..
Také mám až podivnou nechuť k alkoholu. Nevím jestli se mi vrstevníci jen snaží udělat starší, či jim to opravdu chutná. Vím, že v menší množství je to zdravé, ale já asi alkoholu opravdu nikdy na chuť nepřijdu.. :-?

60 Sadako Sadako | Web | 26. června 2016 v 3:40 | Reagovat

Mně nepřijde, že by byly drogy vyloženě špatné, i když sama si občas dám leda tak kofein v energeťáku nebo čaji či Kofole a CocaCole, pár piv, panáků nebo sklenic vína, a vodní dýmku, a to někdy s kamínky místo tabáku. Nebavím se teď ale o těžkých drogách jako je třeba pervitin, heroin a tak, bavím se o trávě a LSD. LSD ti otevře tvé podvědomí, na tripu vlastně zažíváš stav, který si podvědomě vytváříš sama, a podobně to je i s trávou. Pokud je ti na nic, a dáš si, může tě to ještě víc dojebat. Myslím si, že kdyby tráva byla legální, bylo by to s ní jako s alkoholem. Někdo by byl závislý a někdo ne. Znám huliče, co dovedou nehulit tři měsíce, ale vím taky o lidech, co hulí denně třeba skunka.
Především ale, a teď budu mluvit o všech typech drog, feťák nemusí být hajzl a pokud si dá čistou drogu (vyjma třeba toluenu, ten způsobuje agresivitu), tak by měl být psychicky v pohodě, na to přece ta droga je. Aby ses na ní cítila dobře, ale jak už jsem řekla výš, u některých hodně záleží na stavu tvé psychiky i podvědomí. Špatné stavy třeba na perníku nebo heráku způsobují ty příměsi, co tam někteří experti dávají, například omítku nebo prací prášek nebo tak. A taky lidi nemusí fetovat, protože chtějí být frajeři nebo jsou prostě zvědaví, ale třeba takhle řeší své problémy. Ale že někdo bere drogy ještě neznamená, že není dobrý člověk a že není šťastný.

61 Molly Molly | Web | 26. června 2016 v 3:57 | Reagovat

Tak nevím. Záleží hodně na konkrétní společnosti ve který člověk je, ale já se nikdy nesetkala s tim, že by byl někdo odsuzovanej za to, že nepije nebo nekouří a nenapadlo by mě někoho takhle odsoudit, přestože sama kouřim a čas od času i piju. Něco pravdy je určitě na tom, že člověk se pak může cítit trochu "odstrčenej" stranou, když má kamarády, který vyrážej chlastat každej tejden a nesdílí s nima stejný zážitky. Jinak je to s alkoholem (a dalšíma drogama) jako se všim ostatnim. Špatná neni ta věc, ale idioti, který s  tim neumí zacházet.

62 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 26. června 2016 v 10:37 | Reagovat

[59]: Děkuji moc <3 Vidíš, že nejsi sama.

[60]: Samozřejmě, že lidé můžou mít různé důvody k tomu to brát a že mi do toho nic není. Děkuji za komentář :)

[61]: To máš pravdu :)

63 Vanimaré Vanimaré | Web | 26. června 2016 v 12:04 | Reagovat

Velmi pěkný článek. S těmi cigaretami souhlasím. Jejich zápach mě odpuzuje, tak mě ani nenapadlo to zkoušet. Co se alkoholu týče, občas si dál pár kapek, ale nikdy jsem nebyla opilá. Jen jednou mi z toho bylo špatně, ale to mi nesedlo na žaludek. A drogy už vůbec nepřichází v úvahu.
Nechápu prostě ty lidi, kteří tím žijí...
:)

64 Lauralex Lauralex | Web | 26. června 2016 v 14:38 | Reagovat

Mě před tím nikdo varovat nemusel. Naštěstí mám ještě tolik rozumu a jsem natolik chytrá, že se tomu ubráním sama.
A můj názor je stále ten, že je to o lidech, ne o světě, ve kterém žijeme. Rozhodujeme o tom sami. Je to naše volba.

Ale ano, ať si každý žije, jak uzná za vhodné. Ale ať to nevnucuje ostatním. ;-)

65 Dena Destra Dena Destra | E-mail | Web | 26. června 2016 v 15:55 | Reagovat

Dobrý prístup, len mám pocit, že to moc zveličuješ, neverím, že 99% ľudí je takých, že nútia bezpodmienečne piť aj ostatých, tolerantí ľudia sa nájdu vždy

66 Whirpy Whirpy | E-mail | Web | 26. června 2016 v 19:21 | Reagovat

Mám na tohle víceméně stejný názor jaky ty, ale zase třeba moje nejlepší kamarádka na takové akce sem tam chodí a že by byla nějaký alkoholik, či dokonce kouřila se říct nedá. A sama je někdy zděšená z těch lidí.
Ví, že já tenhle styl zábavy neuznává, tak mi jej nenutí a stále jsme kamarádky a perfektně si rozumíme.
Jako vždy je to o lidech, přístupu, síle vůle a prioritách.
Někdo to třeba bere jen jako bod programu a jiní zase žijou tím, tím, že se zhulí, ožerou a pak budou jako největší borci "trsat" na drumy.
A stejně tak jak lidi, jako třeba ty a já pohrdáme tímhle stylem zábavy, tak tihle vymetači akcí pohrdnou dobrou knihou, sebevzděláváním a jakýkoliv podle nich někdy i "dětinským" stylem zábavy.
Ale stejně tak jako já jsem se již z části smířila a stále smiřuji s tím, že ne každý chce poznat krásu klasické literatury, tak ti okolo zase museli tak trochu pochopit, že mám prostě svůj svět a když řeknu NE, tak nemá smysl mě k něčemu přemlouvat.

67 Peter Cross Peter Cross | 26. června 2016 v 21:20 | Reagovat

Páni, po dlouhé době celkem dobrý a čtivý článek na blog.cz, ke kterému se můžu i vyjádřit. Sám kouřím, piju i hulím, ale rozhodně nepatřím mezi ty, který mají potřebu se tím strašně chlubit, dávat si na facebook fotky s chlastem a jointem v ruce a podobně. Začal jsem kouřit z machru, jako spousta lidí, ale dnes už kouřím ze zvyku. Ty říkáš, že není nad to, se jít projít do lesa a podobně. Pro mě není nad to, dát si po čtrnácti hodinové šichtě na brigádě zasloužené cigáro. Jeden z nejlepších pocitů, které jsem kdy zažil. Joo, kouření je hnus, ničí to zdraví a blabla, ale na druhou stranu, člověk se má takhle na co těšit, po škole, po práci a podobně. Někomu to možná přijde smutné, že se člověk těší na tohle, ale myslím také, že je to každého věc :)
Chlast už tolik nepiju. Občas někam o víkendu vyrazím a většinou se teda zleju slušně, ale je to jednou za čas, není to každý víkend a každý musí uznat, že když se člověk s partou napije, tak mnohdy vzniknou hodně zábavné historky, na které člověk ještě dlouho rád vzpomíná. Tím netvrdím, že hezké a zajímavé vzpomínky mám jenom z prochlastaných nocích, to rozhodně ne, ale většinou patří mezi ty nejlepší.
A co se té trávy týče? Myslím, že kdo nevyzkoušel, soudit by neměl. Dám si ji jednou za čas a pak se vždycky slušně zasmějeme s kámošema. Člověk pak cítí krásný relax, nic ho netrápí a co si budeme povídat, není nad to někdy jen tak vypnout.
Uznávám tě ale v tom, že se tomuhle všemu vyhýbáš. Jak říkáš, bavit se dá dobře i bez všech těhle látek, nehledě na ten negativní dopad na lidské tělo. Ale co dneska nemá negativní dopad, že? :)

68 Dalia Dalia | Web | 26. června 2016 v 22:15 | Reagovat

Co se týče kouření, já jsem taková silná vůle bohužel nebyla a kouřím dodnes.. Dříve to bylo právě že z právě z módy a nyní je to závislost. Snaha přestat se mi stále vytrácí.. Každopádně večírkům, alkoholu a tvrdým drogám se vyhýbám obloukem. Jediné, co si příležitostně dám (když mi někdo nabídne) je tráva. :) Jinak ani tu nijak k životu nepotřebuju, ovšem ty cigarety, to je děs... Nekončící kapitola.

69 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 26. června 2016 v 22:59 | Reagovat

[63]: Děkuji za chválu :)

[64]: Samozřejmě, že je to o lidech :)

[65]: Je pravda, že ne všude to musí být takové, jaké to popisuji, spíš jsem se tak jen občas cítila :)

[66]: Hezky napsané! :) Souhlasím. I já znám pár lidí, kteří občas někam takhle zajdou, ale berou mě takovou, jaká jsem.

[67]: Děkuji za komentář :) Jsem ráda, že můj článek (většinou) nebyl pochopen jako hate :)

[68]: Přeji ti, ať třeba jednou najdeš sílu (myslím si, že pokud budeš chtít dítě, bude to docela závažný důvod přestat) s tím skoncovat :)

70 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 27. června 2016 v 12:25 | Reagovat

Minulý týden jsem se přesně dostala do společnosti svých vrstevníků, která chlastá, kouří a diví se, že já ne a proč ne. A odpověď, že nemám tu potřebu, je neuspokojuje. Do té doby jsem měla asi to štěstí, že jsem se pohybovala mezi lidmi, kteří ve většině takoví nebyli. Nebyli jsme sice všichni spřízněné duše, ale rozuměli jsme si v tom, že ožrat se nemá žádnou logiku... vlastně je mi takových lidí dost líto, že se upnou na něco takového jako je chlast aby nebyli sami.

71 Kira Curatio Kira Curatio | 29. června 2016 v 11:53 | Reagovat

[70]: Rozhodně souhlasím :)

72 E E | Web | 20. srpna 2016 v 12:29 | Reagovat

Hezký článek. Líbí se mi,že neodsuzeješ jako většina, ale přesto si vyjádřila svůj názor.
Já vykouřím krábu denně (což mě celkem sere), alkohol si sem tam taky dám a drogy jsem už taky vyzkoušela (éčko, lsd a trávu - nic tvrdšího bych asi nedala).
Nevím proč to vlastně dělám. Myslím,že nejde ani tak o snahu zapadnout, ale možná zapomenout na ty sračky, které se každý den dějí. Jo, je to asi špatně, ale každý máme něco.
Vím,že to jde i bez toho, ale obzvlášť u těch výše zmíněných drog je to úplně jiné. Pocity nepopsatelné. A o to asi jde.
Myslím si,že na tom není nic špatného když se člověk umí ovládat. Znám lidi, kteří jednou za čas dají to éčko a jsou v pohodě, život úplně normální, ale samozřejmě jsou tu i takoví, kteří to prostě nedají a stanou se z nich neskutečné smažky a to už je pak celkem smutné.
Je to asi hlavně o člověku. Někdo bez toho dokáže žít a někdo ne. Každý svého štěstí strůjcem. Já osobně bez chlastu a drog žít dokážu, sem tam je to ale dobré.. Takové spestření a dá ti to nové rozhledy, ale žít bych tím fakt nechtěla.
Bez ciga bych asi být nemohla, ale v budoucnu bych to taky chtěla omezit...

73 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 20. srpna 2016 v 21:39 | Reagovat

[72]: Děkuji moc, jsem ráda, že nebereš článek jako útok, šlo opravdu jen o vyjádření názoru. Chápu, že každý má něco, díky čemu utíká před světem. Přeji ti, aby se ti co nejdříve splnily tvé cíle, a hlavně, aby život nebyl tak špatný, abys před ním musela utíkat těmi nebezpečnými způsoby... :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama